Hitta Topplocksbultar :
Topplocksbultar för fordon
- Motorolja
- Vattenpumpar + kamremssats
- Spridare
- EGR-ventil
- Kamkedja
- Topplockspackning
- Motorfäste
- Topplock
- Spjällhus
- Ventilkåpspackning
- Ventilkåpa
- Remskiva vevaxel
- Laddluftslang
- Ventil vevhusventilation
- Insugningsrör
- Kamaxel
- Intercooler
- Oljeplugg
- Laddtrycksventil
- Insugspackning
- Vevaxeltätning
- Kolvringar
- Oljetråg
- Kolv
- Ventillyftare
- Avgasventil
- Oljenivågivare
- Oljepump
- Insugsventil
- Vevstakslager
- Växellådsfäste
- Oljetrågspackning
- Kedjespännare
- Ventiltätning
- Oljesticka
- Tomgångsventil
- Oljepluggspackning
- Vevaxel
- Oljepåfyllningslock
- Kamaxeltätning
- Gasvajer
- Motorblock
- Kugghjul (kuggremshjul)
- Packningar
Välj din bil och hitta högkvalitativa Sträckbult
-
MERCEDES-BENZ
- Sträckbult till E-klass
- C-klass
- Topplocksbultar SPRINTER
-
PEUGEOT
- Bultsats topplock till 308
- 307
- PARTNER
Information om Bultsats topplock
Föreställningen noggrannhet alla delar av motorn är mycket viktigt och det blev ett axiom. Och skärpning av de topplocksskruvarna är inte ett undantag. Och anledningen är enkel. Föreställ belastningen upplevs av alla delar av berget: starka temperaturväxlingar, och konstant vibration. Som ett resultat av ett stort antal studier frågade av proffs består vikt på 5000 kg eller mer. Tänk vad slags tryck genomgår varje motor bult under acceleration. För att säkerställa kopplingen mellan blocket och topplocket, måste du se till att skruvarna är stabila tillräckligt länge.
I de flesta fall är bulten oblongated. Skruva denna post i ett block som har drabbats av korrosion är vridmomentet ökas genom flera tiotals enheter innan delarna kopplas upp. Om du redan har skärpt skruven, måste du veta att spänningen ökar är gradvis och materialet kommer initialt ta det `s elastiskt tillstånd, tills slutligen blir segt. Senare en ytterligare spänning kommer att leda till irreversibel deformation av materialet. I detta tillstånd, ökar vridmomentet inte med någon ytterligare spänning. I praktiken är detta villkor nästan omöjligt att observera, om bara bultarna inte smörjs med fett eller olja för att minska friktionen till noll. Glöm inte att ytan på blocket och cylinderhuvud måste vara mycket väl behandlas, bör de inte vågig.
Särskilt viktiga är övergångarna från ett objekt till ett annat. Kom ihåg att alla reservdelar måste vara certifierade, liksom de som erbjuds i vår webbutik. Och bortsett från topplocksskruvarna, kan du också köpa expansionen flanker, injektorer ventil och andra delar och komponenter.
Topplocksbultar: livslängd, vanliga defekter och tecken på fel, samt tips och rekommendationer.
Topplocksbultarna har ingen bestämd livslängd utan de byts ut varje gång du monterar ned cylinderhuvudet på grund av att komponenterna påverkas av detta och sträcks och kan således förstöras om du utför upprepade installationer med samma topplocksbultar.
Defekter med motorn kan tyda på att dessa slags komponenter felar. De kan endast tas bort genom att cylinderhuvudet först monteras ned för diagnostisering eller reparation. Om det finns en färddator i bilen så indikerar den på motsvarande defekt hos motorn. Synlig tjock vit rök från avgasröret kan tyda på överhettning i motorn vilket i sin tur kan tyda på fel hos dessa slags bultar.
Diagnostiseringen av topplocksbultarna utförs endast av experter vid en servicestation: de bestämmer om det finns behov av att montera ned cylinderhuvudet och därmed byta ut bultarna. Nedmonteringen av cylinderhuvudet innefattar särskilda kunskaper och användning av särskild utrustning som exempelvis en lyftenhet, en momentnyckel, och andra ovanliga verktyg.
Som regel så byts topplocksbultarna endast ut vid servicestationer eller verkstäder. De skruvas fast med hjälp av en momentnyckel enligt ett exakt angivet åtdragningsmoment. Inkorrekt åtdragna topplocksbultar kan förstöra hela komponenterna och dess närliggande delar.
Bästa varorna: Topplocksbultar
- Gängmått: M12x1,75x132
- Skruvhuvud/mutterprofil: yttersexkant
- Nyckelvidd: 14 mm
- Antal skruvar: 10
- Varutariffnummer: 7318158066
- Skick: Helt ny
- Gängmått: M12x1,75x119
- Skruvhuvud/mutterprofil: inre polygontand
- Nyckelvidd: X - M 12
- Antal skruvar: 10
- Varutariffnummer: 7318158066
- Skick: Helt ny
- Gängmått: M11x1,5x96
- Skruvhuvud/mutterprofil: inre polygontand
- Nyckelvidd: X - M 12
- Antal skruvar: 10
- Varutariffnummer: 7318158066
- Skick: Helt ny
- Skruvhuvud/mutterprofil: inre polygontand
- Gängmått 1: M10x1,5x80
- Gängmått 2: M10x1,5x102
- Nyckelvidd: X - M 10
- Antal skruvar: 26
- Varutariffnummer: 7318158066
- Skick: Helt ny
- Gängmått: M10x1,5x115
- Skruvhuvud/mutterprofil: Polydrive
- Nyckelvidd: PL 10
- Antal skruvar: 10
- Varutariffnummer: 7318158066
- Skick: Helt ny
- Gängmått: M11x1,5x122
- Skruvhuvud/mutterprofil: yttre polygontand
- Nyckelvidd: 12 mm
- Antal skruvar: 10
- Varutariffnummer: 7318158066
- Skick: Helt ny
- Gängmått: M 11
- Skruvhuvud/mutterprofil: Polydrive
- Gängstgning [mm]: 1,5
- Skruv-/ Mutterutförande: Expansionsskruv
- Gänglängd [mm]: 68
- Längd över allt [mm]: 109
- Antal skruvar: 10
- Hårdhetsklass: 8.8
- Beakta kraven från fordonstillverkaren
- Skick: Helt ny
- Längd[mm]: 129
- Kvalitet/Klass: 10.9
- Skruvhuvud/mutterprofil: Torxnyckel
- Material: Stål
- Vikt [kg]: 0,047
- Yttergängmått: M8 x 1,25
- Antal skruvar: 12
- Skick: Helt ny
- Gängmått: M 10
- Skruvhuvud/mutterprofil: Polydrive
- Skruv-/ Mutterutförande: med odelbar skiva, Expansionsskruv
- Antal skruvar: 10
- Beakta kraven från fordonstillverkaren
- Skick: Helt ny
- Gängmått: M10
- Längd[mm]: 139
- Skruvhuvud/mutterprofil: yttersexkant
- Gängstgning [mm]: 1,5
- Skruv-/ Mutterutförande: med hylsa, med bricka
- Material: Stål
- Skick: Helt ny
- Längd[mm]: 106
- Längd över allt [mm]: 119
- Gängmått: M12X1,25
- Antal: 4
- Skick: Helt ny